Geoblog.pl    wojtektychy    Podróże    malezja i singapur    Ciekawostki i ceny

Ciekawostki i ceny

Malezja
Malezja, Penang

Dziś kilka ciekawostek i informacji.Po Wietnamie myśleliśmy ze już nic nie jest w stanie nas zadziwić w trudnej sztuce przechodzenia z jednej strony ulicy na druga.Ale nasza wyobraźnia jest zbyt uboga.Tam jedynym wyjściem było przesuwanie się stylu ślimaka.Wszyscy nas omijali i caly i zdrowym można było dotrzeć na drugi brzeg.Tu nic z tego.Niekończąca się rzeka pojazdów i prawie brak sygnalizacji świetlnej praktycznie uniemożliwiają wydawaloby się te tak prosta czynność.Trzeba albo szukać jakiegoś przejścia niewiadomo gdzie albo ryzykować życie.
Po tych kilku dniach nasze zdanie o wyspie Penang uległo malej korekcie.Jest cześć, choć niewielka, budynków, które zostały przepieknie odrestaurowane i utrzymane w klimacie osiemnastowiecznej kolonii brytyjskiej.Załączamy kilka zdjęć,a dla kontrastu … zresztą sami zobaczcie..
Teraz trochę o cenach.Malezyjczycy żywią się poza domem.Jedzenie jest tanie.Zazwyczaj są to małe centra żywieniowe.Pełno budek, z których każda specjalizuje się od jednej do ok.3 potraw w cenie od 3 do 4zł.Osobne z napojami (1zł),sokami (ze świeżych owoców 1,8zł) i lodami (abc 3zł –wielka porcja).Wokół poustawiane są stoliki z numerami.Należy podejść do odpowiedniej wybrać potrawę i podać nr stolika.Lody,desery i owoce również.Po zjedzeniu porządek na stolikach obsługuje jedna firma sprzątająco-myjąca.Proste i praktyczne.Dzisiaj po raz pierwszy jedliśmy sushi, do tej pory jakoś nie moglismy się zdecydowac.Wydawało nam się ze surowe ryby nas nie przekonają a i ceny w Polsce przyprawiają o zawrót głowy.Tu zestaw ze zdjęcia kosztuje 6zł.Smakowalo.Kawa mrożona na lotnisku 3,5 zł – pycha.
Transport publiczny doskonale zorganizowany,nowe miejskie klimatyzowane autobusy (przejazd z lotniska do Georgetown 2zł ok.1godz jazdy).
Jak można nazwać klimatyzowaną hale ze 150 stanowiskami komputerowymi z wygodnymi dyrektorskimi fotelami ( 2 zł/godz.) i dużym barem, chyba nie kawiarenką internetową.?
Teraz ręce.Nie wolno na nic pokazywać palcem wskazującym tylko kciukiem lub całą dłonią,pieniadze podaje się lewą ręką,je się łyżką (prawa) i widelcem (lewa) ,pałeczkami lub samą prawą ręką gdyż kraj jest trzech kultur (Malaje,Chińczycy i Hindusi)