Geoblog.pl    wojtektychy    Podróże    wietnam    hmongowie

hmongowie

Wietnam
Wietnam, Bắc Hà

czas szybko biegnie,zal uciekajacych już nie dni ale minut,zachwycamy się okolica, ludzmi tu zyjacymi chodzacymi na codzien w przepieknych strojach,pierwsze wrazenie to jak spotkanie z kosmitami,niesamowite jest to ze nie jest to cepelia,tak ubrani pracuja w polu ida na targ i chodza po domu, kazda mniejszosc etniczna ma swoje barwy,charakterystyczne nakrycia glowy,odwiedziliśmy dzis niedzielny targ w miasteczku ba ha (110 km od sapa) dokad przybywaja z okolicznych gor kwieciści hmongowie,nam najbardziej podobaja się czarni hmongowie ,wyglądają elegancko i dostojnie,chyba pisałem wczesniej ze to najbiedniejsi ludzie w wietnamie, w większości sa analfabetami ,emigrantami z południowych Chin i Tajlandii, zajmuja się glownie handlem i rolnictwem,dziewczynki już w wieku 14 lat wychodza za maz rodza ponad dziesiecioro dzieci, poznaja swych mezow na sobotnich targowiskach gdyz ich domy sa oddalone daleko od siebie i jest to właściwie jedyna możliwość kontaktu z sąsiadami,sa pogodni chetni do rozmowy,jak chca cos sprzedac i odmawiamy ida za nami dosc dlugi czas nie odzywajac się żeby po jakims czasie znowu zapytac czy czegos nie potrzebujemy,polubiliśmy ich towarzystwo,zobaczyliśmy jak mieszkaja co jedza ,jak przyrządzają posilki i jak ciezko pracuja na zboczach gor a przy tym jak sprawnie się poruszaja,,sa niewielkiego wzrostu, niektórzy sięgają mi troche powyżej pasa,
jedzeniowo przerzuciliśmy się na mieso, stosownie do regionu,próbowaliśmy dzikiej swini i bawola z trawa cytrynowa z grila, swinka zdecydowanie smaczniejsza,
sporo się ruszamy,wdrapaliśmy się na okoliczna gorke skad można ogarnąć wzrokiem cale sapa (zdjecie) jutro znowu w teren w doline do hmongow,

xenia
xenia - 2010-03-21 19:23
moj faworyt to kask hondy, a panny mlode sliczne

whoanita13
whoanita13 - 2010-03-22 15:12
Zaniedbałam trochę oglądactwo, ale cudnie było po paru dniach wrócić tu i oderwać się od naszej rzeczywistości. Przepyszne zdjęcia, zwłaszcza krajobrazy górzyste przypadły mi do gustu. Cieszę się, że Justyna czuje już się świetnie, zuch dziewczyna.
Pozdrawiam Was mile.
Anita

ania
ania - 2010-03-23 09:27
kobieta kask- number one!!!

wojtektychy - 2010-03-23 10:02
nam sie tez najbardziej podobala hmong-honda i jeszcze miala dwie dwojki zlote ale nie udalo sie pstryknac kompletu,

arkpac
arkpac - 2010-03-23 21:51
A ja jestem pełen podziwu dla tego gościa, który wiezie na rowerze....... kartonów!!! Kto zgadnie ile?! Ja policzyłem

wojtektychy - 2010-03-24 01:02
nie zaglaajac na zdjecie ok 40,pozniej policze czy trafilem :)