Geoblog.pl    wojtektychy    Podróże    wietnam    grobowce cesarzy

grobowce cesarzy

Wietnam
Wietnam, Huế

z powodu choroby justyny plany na ten dzien ulegly zmianie ,poczatkowo grobowce mielismy odwiedzac wypozyczonym motorkiem ( do kilkunastu km od miasta) w koncu zdecydowalismy sie wykupic calodniowa wycieczke ktora z powodu bogatego programu okazala sie bardzo dobrym rozwiazaniem,jedynym problemem byl powrot ktory zaplanowano na 16.40 a o 17 mielismy nocny autobus do hanoi,organizatorzy zapewniali ze zdazymy ale mala nerwowka byla,zobaczylismy 3 grobowce cesarzy- yu duca,minh manga i khal dinha, a tak dokladniej spore posiadlosci miejsca pochowku,zaprojektowane sa podobnie , ulozone symetrycznie -brama ,dziedziniec z figurami sloni ,koni i postaciami urzednikow cywilnych i wojskowych,stawy i fosy ,swiatynia i park,pozniej syty obiadek i druga czesc statkiem do buddyjskiej swiatyni,ciekawostka bylo 7 mlodych buddyjskich nowicjuszy ktorzy chetnie pozowali do zdjec,
hue pozostawilismy z malym zalem, tak jak pisalem bardzo fajne miejsce gdzie mozna znalezc wiele miejsc zwiazanych z ciekawa historia cesarstwa a takze na wyciszenie i odpoczynek,
18.03
siedzimy w knajpce w centrum hanoi,mamy za soba calonocna jazde sypialnym autobusem,niby powinnismy byc wyspani a jestesmy jacys tacy rozbici,miasto od poczatku nie przypadlo nam do gustu,same ponuraki,malo kto mowi cos po angielsku,zabudowa nieciekawa,ceny jak na wietnam maly kosmos,o toaletach szkoda gadac 19 wiek,same cwaniaczki probujace naciagnac turystow,
jakos musimy "przekiblowac ten dzien"czekamy na wieczorny sypialny pociag do lao cai i dalej autobus do sapa ,to nasz glowny cel wietnamu,oczekiwania sa ogromne i juz nie mozemy sie doczekac kiedy tam bedziemy,mysle ze 2 dni ciaglej jazdy zostanie wynagrodzone,
sprzedaz biletow na sypialne pociagi zostala opanowana przez mafie czyli tutejsze biura podrozy,na dworcu same niemoty albo udajace niemoty,nie sprzedaja biletow tylko odsylaja do posrednikow,skandal,tna bialych ile wlezie a i tak biali ciesza sie ze tak tanio,i tak to sie tu kreci,poznalismy troche cen dla wietnamczykow,i tak arbuz dla nas 80 gr za kg dla nich 20gr,bilety wstepu dla nas 8zl dla nich 4zl, kawa w knapie 1,20zl dla nich 30gr.
dwie karty menu ,dwie kasy biletow,
nie zabralem kabla do zasilania kompa,wrzucam zdjecia na ile starczy zobaczymy